A páyázati forrásból eszközfejlesztésre mintegy 2 millió forintot fordítottak. A beszerzésben újdonságot jelentett az interaktív digitális tábla, valamint az e-learning lehetősége.

Spáthné Faragó Éva igazgató elmondta, az okos-táblát egyelőre délutáni foglalkozások keretében használják. Ez az eszköz lehetővé teszi, hogy egy helyen összegyűjtve, akár audiovizuális formában, helyigény nélkül, feltárható és jól szemléltethető módon jelenjen meg a tananyag.

A további mintegy másfél millió forint olyan programok lebonyolítását fedezte-fedezi, amelyek az internethasználat helyes értelmezését segítik elő, az internethasználatból fakadó negatív hatásokat kezelik vagy éppen az infokommunikációs kapcsolatokon kívüli, közösségi kohéziót erősítik.

Szeptemberben felnőtteknek és pedagógusoknak, valamint külön gyermekeknek szóló projektindító előadást tartottak az internet társadalmi beágyazottságáról, hatásairól és veszélyeiről, de közösségi céllal kirándulásokat is szerveztek. A projekt keretében került sor október elején egy szülőket és diákokat egyaránt megmozgató triatlon-versenyre, amelyen mintegy 130 versenyző vett részt. 

Ez az eset is ösztönözte az iskolai közösséget, hogy a pályázati lehetőséggel élve az ilyen típusú problémák kezelésében és megelőzésében előrelépést tegyen 

Spáthné Faragó Éva elmondása szerint a cél az, hogy a diákok megfelelően kezeljék azokat a helyzeteket, amelyekbe felhasználóként kerülhetnek, ide értve az interneten, vagyis a nyilvánosság előtt zajló támadásokat, vagy súlyosabb esetben a zaklatásokat is. Példaként az adatokkal való visszaélést említette az igazgatónő, amelynek kockázatát csökkenthetjük, ha önmagunk odafigyelünk adataink interneten való szerepeltetésének mikéntjére.

A program még nem zárult le, a pályázat tematikájában számos, szülőknek és diákoknak egyaránt szóló előadást és foglalkozást, valamint sportprogramot is szervez az iskola az év végéig. Az igazgatónő a számítógép előtti helyes testtartást elősegítő gyógytorna, a internethasználatból adódó problémákkal küzdő diákokkal történő pszichológiai foglalkozást, valamint a stresszkezelési tanfolyamokat említette. Ezen kívül a nyilvánosság jegyében a projekt keretében szerzett tudást és tapasztalatokat közkinccsé kívánja tenni az intézmény.

Az informatikai beruházások kapcsán került szóba – az e pályázattól függetlenül - a tanév elején bevezetett  elektronikus napló, mely mára napi gyakorlattá vált az intézmény és szülők közti kommunikációban. Spáthné Faragó Éva elmondta, hogy mindössze másfél hónap elteltével mind a tanárok, mind a szülők megelégedésére szolgál az új alkalmazás.