Hangsúlyozta azt is, hogy a tapasztalatok is azt igazolják, hogy a korszerű közösségi közlekedés népszerű, hiszen a szakasz felújítása óta jelentősen nőtt az esztergomi járat utasforgalma.
    Az eseményen Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára emlékeztetett rá, hogy a kötöttpályás közösségi közlekedés fejlesztése érdekében a kormány 2010 óta jelentős erőforrásokat mozgósít. A fejlesztések folytatódnak, ebben az évtizedben csak a gördülőállomány megújítására 2 ezermilliárd forint jut - tette hozzá.
    A jelentős járműcsere előnyeit egyre többen élvezhetik, hiszen immár 16 emeletes motorvonat közlekedik 4 vonalon, 2022 végén pedig 40 viszi majd az utasokat - jegyezte meg.
    Az Igazságügyi Minisztérium (IM) parlamenti államtitkára szerint mostantól Esztergomból a főváros felé a leggyorsabb közlekedési megoldást jelenti a vasút. Völner Pál a térség országgyűlési képviselőjeként üdvözölte, hogy a szakasz fejlesztése kényelmes szerelvényt és korszerűsített vasúti pályát is eredményezett.
   Dr. Vitályos Eszter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkára, országgyűlési képviselő hozzátette, hogy a környéken élők számára az egyik legnagyobb kihívást a napi ingázás jelenti. Megjegyezte, hogy a közösségi médiában olvasható visszajelzések szerint az utasok már most örülnek a fejlesztésnek. A 10-es út mellett élőknek a legnagyobb gondot a közlekedés okozza, ezért kulcsfontosságú a vasúti fejlesztés, a kapacitásnövelés megvalósítása – emelte ki facebook oldalán dr. Vitályos Eszter.
    A MÁV elnök-vezérigazgatója a környezetvédelem jelentőségét emelte ki a sajtótájékoztatón. Homolya Róbert szerint a klímavédelmi célok a vasúti fejlesztése nélkül nem teljesülhetnek. Ennél fenntarthatóbb közlekedés nincs, az üvegházhatású gázoknak alig 1 százalékát bocsátják ki vonatok az EU-ban - hangsúlyozta.
    A korszerűsítések kiemelt szempontja az elővárosi vonalak versenyképessége, hiszen az utasok csaknem fele Budapest és a környező elővárosok között közlekedik - tette hozzá. Homolya Róbert szerint a főváros körül a vasúté lesz a legversenyképesebb közlekedési szolgáltatás, ha az eddigiekhez hasonló ütemben folytatódnak a fejlesztések.