Komáromban átépítik a kikötőt, új úszóművet kötnek be, valamint a parti területeket és a kiszolgáló épületeket újítják meg. A beruházás után kabinos hajók fogadására és teljeskörű kiszolgálására is alkalmas lesz a kikötő.
Esztergomban, a Dunakanyar turisztikailag egyik legfontosabb kikötőjében a lebontott hajóállomás helyén parkosítanak, kerékpártárolót, padokat, utcabútorokat telepítenek és parkolókat alakítanak ki. Egy új impozáns megjelenésű úszóművet telepítenek, amelyben jegypénztár, váróhelyiség és egyéb szolgáltató funkciók kapnak helyet. Itt akár rendezvények megtartására is lesz lehetőség.
Zebegényt újra bekötik a Dunakanyar hajóközlekedésének vérkeringésébe. Kiépül egy hídfészek, támcső fészkek, kikötői bakok kiépítésére kerül sor. A szükséges mederkotrást elvégzik, és gyalogutat építenek, utcabútorokat, kerékpártárolókat helyeznek ki és autó, valamint autóbusz parkolót építenek. A beruházás részét képezi a telepített egységeken kívül egy új 20 méteres úszómű, egy bejáróhíd, valamint az úszómű kikötéséhez szükséges kötelek, támcsövek beszerzése, illetve 400 négyzetméteres zöldfelület rendezése is.
Dömös hajóállomáson a rézsűs partfalon a vízszint mozgásait követő hídfészek és két támcső fészek, valamint kikötő bakok kiépítésére kerül sor. Gyalogutat és korláttal ellátótt lépcsőt építenek, utcabútorokat, kerékpártárolókat helyeznek ki. A beruházás részét képezi itt is egy 20 méteres úszómű, egy bejáróhíd, az úszómű kikötéséhez szükséges kötelek, támcsövek beszerzése és 400 négyzetméter zöldfelület kialakítása.
Visegrádon a jelenlegi hajóállomás három kikötővel működik. A beruházás a kapacitásbővítést célozza egy plusz kikötő létesítésével, mely tartósan alacsony vízállás esetén is lehetővé teszi a menetrendi és szállodahajók kiszolgálását. Kiépítenek egy új úszóműves kikötő állást, mederkotrást végeznek és mederpillért építenek, melyet bejáró híd köt össze a parttal. A beruházás részeként kikötő bakokat, hídfészket, támcső fészket építenek ki és 400 négyzetméter zöldfelületet, valamint lejáró utat alakítanak ki. Utcabútorokat, kerékpártárolót telepítenek, és a kikötő villamos energia ellátását is kiépítik. A telepített egységeken kívül 20 méteres úszómű, két bejáróhíd és az úszómű kikötéséhez szükséges kötelek, támcsövek beszerzésére is sor kerül.
A kivitelezés várhatóan 2020. szeptember végére fejeződik be.
Köszönettel dr.Zöld János
...a Dunakanyarban nem csak ezek a kikötők újulnak meg, hanem a Mahart Passnave saját erőből fogja bekötni a verőcei kikötőt, új hajójáratot indítunk a Nagy-Duna-ágban, ami most már elérhetővé teszi Vácot mindenki számára. És elindul az a programunk ami arról szól, hogy Visegrádot egy régióközpontnak szeretnénk kialakítani és innen fognak indulni a hajójáratok, amelyek a Dunakanyar többi részét is el fogják tudni érni. Tehát látni kell, hogy nem csak ez a fejlesztés folyik, hanem mellette saját erőből is történnek olyan fejlesztések, amelyek azt segítik elő, hogy minél több utas érkezzen a Dunakanyarba és minél több elérhető legyen hajóval az elkövetkező időszakban.
Ezek között van termékfejlesztés is, tehát az, hogy a Nagy-Duna-ágban elindítjuk újra a hajójáratot és a Kis-Duna-ágban megmarad a hajójárat ez termékfejlesztés, de a verőcei kikötőnek a fejlesztése kimondottan infrastrukturális fejlesztés, tehát ott is egy új úszóműves kikötőt létesítünk és a Vác-Visegrád között közlekedő hajónak a menetrendjébe beiktatjuk.