A Vámosszabadi-Győr (10 kilométer), az Eger-Egerszalók (8 kilométer), Hortobágy-Debrecen (53 kilométer), Tokaj-Mád-Sárospatak (12 kilométer) és a dél-alföldi (7 kilométer) kerékpárutak jövőre készülhetnek el mintegy 2,6 milliárd forintból.
2019-ben adhatják át a Tiszafüred-Hortobágy (55 kilométer), a Siófok-Dombóvár (84 kilométer), a Pécs-Siklós (55 kilométer), a Dombóvár-Pécs (52 kilométer), a Szigetvár-Kaposvár (40 kilométer) és a Murakeresztúr-Őrtilos (16 kilométer) közötti kerékpárutakat; a beruházások összköltsége több mint 7 milliárd forint.
A 2018-2019-ben megvalósuló fejlesztéseket elsősorban uniós forrásból finanszírozzák.
A határozat szerint Kerékpárút épül Tokaj és Nyíregyháza között is, és elkezdődik fél tucat új útvonal tervezése. (forrás: MTI)
A december 17-én a Danubia Tv honlapján és Facebook oldalán meghirdetett, a Doodle oldalon indított szavazás eredménye:
Összesen 547 szavazat érkezett, szavazati arány:
Szigeten keresztül haladjon: 39% (213 szavazat)
A Duna jobb partján haladjon: 61% (334 szavazat)
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a szavazóprogram nem szűrte ki a duplázásokat, így csak a szavazók tisztességén múlt az, hogy hányszor voksoltak. A Danubia Tv honlapján ugyanarról az IP-címről csak egy szavazatot lehetett leadni, ott is nagyjából ez az arány jött ki, ebből arra következtetünk, hogy az itt élő lakosság nagyobb része azt szerette volna, hogy a Duna jobb partján haladjon a kerékpárút.
Több száz kilométer kerékpárút épül 2019-ig Magyarországon, nemzetközi kerékpárút lesz Dömös és Szentendre között a Szentendrei-szigeten át, új kerékpárutakat alakítanak ki a Dél-Dunántúl és a Dél-Alföld több pontján, az északkeleti országrészben, valamint Győrnél és az Őrségben.