Útkategória
A tervezési diszpozícióban egy 2x1 sávos, II. rendű főút tervezése van előírva , amelyet az e-ÚT 03.01 .11 Közutak tervezése (KTSZ) Útügyi Műszaki Előírás 1.1. pontját figyelembe véve az alábbi útosztályba javasolt sorolni:
Javasolt tervezési osztály: ,,K.IV."
Környezeti körülmény: ,,C"
Tervezési sebesség (vt): ,,60 km/h"

A tervezett változatok leírása
A tervezett új út hossza a változatok szerint eltérő, a nyomvonalváltozatok ismertetése tartalmazza.

É4 változat:
Az. M2 autóút térségében, a Vác településrendezési tervében szereplő tervezett pihenő és csomópont jó lehetőséget ad a csatlakozás kialakítására, így Vác északi oldalán az M2 autóút felől kedvező kapcsolatot biztosít ez a nyomvonalváltozat. Az. M2 autóút csomópontját követve a nyomvonal a FelsőGombás patak vonalát, völgyeletét követve halad a Duna felé. A 2. sz. főúthoz közeledve a nyomvonal különszintben keresztezi a MAV 70-es számú Budapest-Szob vasútvonalát, illetve magát a 2. sz. főutat is, ahol továbbhaladva egy külön összekötő útszakasszal lehet biztosítani majd a közúti kapcsolatot. A változat itt előbb ipari jellegű, részben használaton kívüli területeket érint, majd a Boronkay György Műszaki Technikum és Gimnázium területén, illetve annak közvetlen közelében vezet, és kis ívben fordul rá a Duna fő ágára, hogy a vízbázis külső védőterületét elkerülve haladjon át a Dunán. A Szentendrei-szigeten eléri a 1113 j. összekötő utat majd annak nyomvonalán halad délnyugati irányba mintegy 2400 m hosszban. Ezután csatlakozik a Tahitótfalu elkerülő útjához egy szintbeni csomópontban. Az. új nyomvonal kb. 6.6 km hosszúságú.
Az. É4 változat kezdeti 1,5 km-es szakaszán a megengedett haladási sebesség 90 km/h, mely a MÁV-2 sz. főút feletti műtárgytól 70 km/h-ra mérséklődik. A nagy Duna-hídra forduló kis ívben 40 km/h a megengedett sebesség, a hídon, majd a szigeti külterületi szakaszon 90 km/h a Tótfalu elkerülő útig. Az. É4 változat esetén kerékpárút tervezett Vác, Építők útjától - a meglévő kerékpárúthoz csatlakozva - a Duna-ág fölötti hídon való átvezetéssel, párhuzamosan vezetve a nyomvonallal egészen a 4+436 kmszben létesítendő 1113 j. ö~. úti csomópontig, ahol csatlakozik a tervezett EuroVelo 6 kerékpárúthoz. A tervezett EuroVelo 6 kerékpárút az É4 nyomvonal 6+ 770 kmsz-ben épülő 1114 j. összekötő úti
körforgalmi csomóponton átvezetve az Elkerülő út mellett halad a Tildy Zoltán hídig, de ebből a körforgalomból a Táncsics Mihály úton, majd az Ifjúság úton kijelölve a kerékpárutat elérhető Tótfalu településrész és belterületen haladva a Tildy Zoltán híd is.

D1 változat:
A változat az M2 autóút Vác-Dél csomópontjából indul, majd a 2104 j. összekötő út nyomvonalán halad. A 70. sz. Budapest-Szob és a 71. sz. Budapest-Vácrátót-Vác vasútvonalat egy korrekciós szakasszal különszintben egy műtárggyal keresztezi. A 2. sz. főutat elérve a meglévő csomópont kapacitásbővítő fejlesztése szükséges. Ezt követően a 2. sz. főút nyomvonalán vezet tovább mintegy 500 m hosszban északi irányban, ahol eléri a Vác déli határán lévő körforgalmi csomópontot. Ezt a csomópontot felhasználva, a körforgalom nyugati ágán halad tovább a nyomvonal a Gombás-patak déli oldalán, majd északra fordul és a Bajcsy-Zsilinszky Endre utca környékén fordul rá a Duna fö ágára, azt híddal
keresztezi, és a Szentendrei-szigeten észak felé fordulva elkerüli a vízbázis belső és külső védőterületét, és a 1114 j. összekötő utat elérve, annak nyomvonalát fölhasználva vezet nyugati irányba a Tótfalu elkerülő útig, és ezen haladva visszaköt a meglévő Tahi-hídra. A nyomvonalváltozathoz tartozik Tótfalu délkeleti elkerülő szakasza is. A változat hossza 10,32 km. A változathoz tartozó Tótfalu elkerülő további szakaszának hossza: 2,34 km A D1 változat kezdeti 1,2 km-es szakaszán a külterületi megengedett haladási sebesség 90 km/h, mely a különszintű vasúti keresztezés térségében 60 km/h-ra mérséklődik. Ezt követően Vác belterületéig ismét 90 km/h-:ás sebességgel szabad haladni. A belterületi szakaszon - mely a Duna hídig tart (4+900 km sz.) - 50 km/h a megengedett sebesség. A Duna-hídon 70 km/h, majd a szigeten tervezett körforgalom után, a meglévő 1114 j. út külterületi szakaszán 90 km/h lesz a megengedett sebesség a Tótfalu elkerülőig. A D1 változat esetén a tervezett kerékpárút a 7+955 kmsz-be tervezett körforgalmi csomópontnál éri el a Tahitótfalu elkerülő utat, majd a csomóponton átvezetve a Szabadság út - Hősök tere - Kossuth Lajos utcán halad, illetve csatlakozik az Árpád utcánál a tervezett· EuroVelo 6 kerékpárúthoz.


D2 változat:
A változat az M2 autóút Sződligeti csomópontjától indul. A nyomvonal megegyezik az ÉszakkeletMagyarországi Masterplanban szereplő nyomvonallal. A nyomvonal M2 autóút és 2. sz. főút közötti, a Roden Kft. által 2015-ben készített engedélyezési'tervben szereplő, 2135 j. Sződligeti összekötő út nyomvonalán vezet, különszintben keresztezi a 70. sz. Budapest-Szob vasútvonalat, és Václiget térségében egy tervezett körforgalmi csomóponttal csatlakozik a 2. sz. főúthoz. A körforgalomtól nyugati irányban vezet tovább, és híddal keresztezi a Duna főágát. A Szentendrei szigeten a híd műtárgy átvezet a Surányi vízbázis belső és külső övezetének területe felett is. A változat ezután észak-nyugati
irányba fordul, és a dűlőutakhoz igazodva éri el a Tótfalu elkerülő utat, és ezen haladva visszaköt a meglévő Tahi-hídra. A változat hossza 8,72 km. A változathoz tartozó Tótfalu elkerülő további szakaszának hossza:1,42 km.
A D2 változat egészen Tótfalu elkerülő szakaszáig külterületen vezet. A tervezési szakasz kezdetétől a tervezett körforgalmú csomópont környezetéig (1 + 700 km szelvényig) 90 km/ó lesz a megengedett sebesség. A körforgalom előtt mindkét irányban előbb 60 km/ó, majd közvetlenül előtte 40 km/ó lesz a megengedett sebesség. A 2. sz. főútra tervezett következő körforgalomig tartó mintegy 400 m szakaszon 60 km/ó lesz a megengedett sebesség kb. a 2+200 km szelvényig, ami közvetlenül a körforgalom előtt mindkét irányban 40 km/ó-ra csökken. Ezt követően 90 km/ó lesz a megengedett sebesség egészen a Tótfalu elkerülő szakasz!g, beleértve a tervezett Duna-hídon vezetett szakaszt is.
A D2 változat esetén a tervezett kerékpárút az 5+160 kmsz-be tervezett körforgalmi csomópontnál éri el a Tahitótfalu elkerülő utat, majd a csomóponton átvezetve azzal párhuzamosan halad kb. 100 méter hosszan, majd ráfordul a Szántóföldi útra, és a Dankó utca-Béke út-Zrínyi utcán haladva éri el a Pálma utca keresztezését, ahol csatlakozik a tervezett EuroVelo 6 kerékpárúthoz.

Tahitótfalu elkerülő
A Tahitótfalu települési forgalmának csökkentésére a Tildy Zoltán hídtól északra megépült védtöltés vonalát felhasználva kerül· összekötésre az É4-es nyomvonallal. Az elkerülő a teljes telepüiés elkerülését biztosítja, a településtől keletre, attól kb. 300-400 m-re helyezkedik el, és köt vissza a település déli
részén a 1113 j. összekötő útba. Mivel a Szent~ndrei-Duna-ágon új híd nem szerepel a tervezésben, a meglévő Tildy Zoltán híd biztosítja a közúti kapcsolatot, ugyanakkor a településközponti szűk utcákban a forgalmi többlet nem megengedhető, ezért mindegyik változat esetében a teljes elkerülő kiépítése
szerepel, továbbá a meglévő híd felújítása. Így a településközponti utcák a forgalmi átterhelődésnek köszönhetően mentesülnek a negatív hatásoktól (pl. a közúti zajterheléstől) . A 11. sz. főúti csomópont teijesértékű körforgalmi átépítésével a Budapest - Szentendrei-sziget viszonylatban a forgalmi kapacitás
a jelenlegi állapothoz képest mintegy megkétszereződik , és a csomópont forgalombi:ztonság szempontjából is kedvezőbb lesz. Az elkerülő teljes hossza kb. 4, 7 km, melybe a Tildy Zoltán híd is beletartozik egészen a 11 .' sz. főútig . A Tótfalu elkerülőn 70 km/h lesz a megengedett sebesség a 11 . sz. főút és a 1113 j. út / É4 változat csomópontja között. Ezt követően 90 km/h sebességnek feleltethető meg az útpálya a 3+ 750 km szelvényig, innentől a 1113 j. úti visszakötésig 70 km/h-ás haladási sebesség engedhető meg. A továbbtervezés során a csomópontok térségében a körforgalmak tervezési és táblázási előírásai szerint
kell a sebességkorlátozásokat alkalmazni. Az egyes változatok esetén a tervezett kerékpárút a változatoknál ismertetett módon éri el az elkerülő úti csomópontot, majd az Eurovelo 6 _kerékpárút csatlakozási pontját.


Keresztmetszeti kialakítás
A tervezett főútvonali és mellékúti szakaszok 2x1 forgalmi sávos keresztmetszettel kerülnek kialakításra
Burkolatszélesség 7,0 m
Koronaszélesség 11,5 m

Forgalmi csomópontok változátonként


É4 változat
- 2. sz .. főút-csomóponti ök. út csomópontja - 'új egysávos körforgalom 3 ággal
- 1113 j. összekötő út és a tervezett főút csomópontja ~ új egysávos körforgalom 3 ággal
D1 változat
- 3+300 km sz. 2. sz. főút - 2104 j. ök. út turbó körforgalmi csomópontja
- 3+762 km s:z. 2. sz. főút - 2104 j. ök. út.körforgalmi csomópontja
- 5+855 km sz. 1114 j. ök. úti körforgalmi csomópont
- 7+955 km-sz. Tahitótfalu elkerülő út körforgalmú csomópontja
D2 változat .
1+802 km sz. Tervezett körforgalmú csomópont
- 2+264 km sz. 2. sz. főút tervezett körforgalmú csomópont
5+16 km sz. Tahitótfalu elkerülő út körforgalmú csomópontja
Tahitótfalu elkerülő
- elkerülő út 11. sz. főúti-csomópontja - új egysávos körforgalom 3 ággal
- elkerülő út és 1114 j. összekötő út csomópontja - új „T" kialakítású forgalmi csomópont vagy
egysávos körforgalom

- elkerülő út és a 1113 j. út (É4 változat esetén a tervezett főút) csomópontja - új egysávos körforgalom 4 ággal
- elkerülő út és 1114 j. összekötő út (D1 változat esetén a tervezett főút) csomópontja (komp felé) - új
szintbeni forgalmi csomópont, balra kanyarodó irányrendeződési sávokkal vagy egysávos
körforgalom
- elkerülő út és 1113 j. összekötő út csomópontja (Pócsmegyer felé) - új egysávos körforgalom 3 ággal.

Tervezett műtárgyak
A tervezési területen a következőkben felsorolt híd műtárgyak építése szükséges. Az áthidalandó
akadály tekintetében vasúti és Duna hidak tervezése szükséges, melyekre tanulmánytervi . szinten 3-3
hídszerkezet vizsgálata a feladat.

A Környezetvédelmi Hatóság tájékoztatja az érintett nyilvánosságot, hogy észrevételeiket és
kérdéseiket 2025. március 6. napjáig írásban tehetik meg a zoldhatosag@pest.gov.hu címen,
vagy megküldhetik postai úton a 1016 Budapest, Mészáros utca 58/8. címre.
A benyújtott Dokumentáció elérésével kapcsolatban a Környezetvédelmi Hatóságnál, valamint
Tahitótfalu, Vác és Sződliget önkormányzatainál lehet érdeklődni.
A környezeti hatástanulmány közzétételének és a betekintési lehetőség biztosításának időtartama
legalább harminc nap.
Tájékoztatásul közlöm, hogy a Környezetvédelmi Hatóságnak az eljárást lezáró határozatában az
alábbi döntései lehetnek:
- kiadja a tevékenység gyakorlásához szükséges környezetvédelmi engedélyt,
- ha a környezeti hatásvizsgálat során a tevékenység környezetvédelmi engedélyezését kizáró ok
merül fel, határozatában e tény rögzítése mellett megéllapítja, hogy az adott tevékenység
kérelem szerinti megvalósítására engedély nem adható, ezért a kérelmet elutasítja.
A Környezetvédelmi Hatóság a közleményt honlapján közzéteszi.
Az elektronikus úton közzétett kérelem és mellékletei az alábbi elektronikus elérési útvonalon
érhetőek el:
A www.pvkh.hu oldalon a Dokumentumok, nyomtatványok gombra kattintva a szabadszöveges
keresés alkalmazásával, az ügy tárgyára történő szűréssel.
A Környezetvédelmi Hatóság felhívja a figyelmet, hogy a tárgyi eljárás során hiánypótlásra, vagy
tényállás tisztázásra felszólító végzésekre benyújtott összes további kiegészítő
dokumentációkkal, valamint a közmeghallgatásra benyújtott észrevételekkel és azokra adott
válaszokkal folyamatosan frissíti a közzé tett mappát, ezekről újabb közlemény közzétételére nem
kerül sor.
Az érintettek a Dokumentációba, illetve az ügy egyéb irataiba a Környezetvédelmi Hatóság Zöld Pont
Irodájában (1016 Budapest, Mészáros utca 58/B.) előre egyeztetett időpontban és ügyfélfogadási időben
betekinthetnek.