Az M0 Érdekvédelmi Egyesület 2008. június 23-án alakult azért, hogy a Megyeri híd és az új vízi átkel?vel összefügg? útépítések káros környezeti, közlekedésbiztonsági hatásainak kivédéséért az érintett települések közös er?vel léphessenek fel. Az egyesület legutóbbi közgy?lésén a Megyeri híd forgalomba helyezése kapcsán felmerül? problémákról esett szó. Napirendre került az elvégzett zajfelmérések eredménye, az M0-ás körgy?r? folytatásának ügye, a Megyeri hídhoz kapcsolódó közlekedésbiztonsági beruházások áttekintése, a Szentendre és Pócsmegyer közötti kishíddal kapcsolatos népszavazás eredménye, illetve az egyesület hivatalos bejegyzése iránti kérelem benyújtása is.
Dietz Ferenc Szentendre polgármestere, az Érdekvédelmi Egyesület elnöke elmondta, hogy a lakosság nincs megelégedve a megváltozott buszközlekedéssel, illetve az újpesti végállomással. Változtatni nem lehet, mert törvény írja el?, hogy nem közlekedhet többféle járm? párhuzamos útvonalon, ám a buszvégállomás korszer?sítését mindenképpen szorgalmazni fogják – mondta Dietz Ferenc
Az ülés talán egyik legfontosabb témája a Megyeri híd átadásához kapcsolódó közlekedésbiztonsági beruházások áttekintése volt. A térség önkormányzatai számára lehet?ség nyílt a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ pályázatán részt venni, többnyire buszöblök, forgalomlassító szigetek, útkeresztez?dések, csomópontok, gyalogátkel?k megépítésére, illetve felújítására, korszer?sítésére. A települések – ha nem is mindegyik - benyújtották igényeiket, a szakmai egyeztetés is megtörtént, de úgy néz ki, a beruházásokból nem lesz semmi.
Az egyesület tagjai egyetértettek abban, hogy nyomást kell gyakorolni az illetékesekre, el kell küldeni a települések testületi határozatait, a szerz?déseket és szorgalmazni kell a forgalombiztonsági beruházások megvalósulását.