Amint tudomásukra jutott, hogy mi történt, értesítették a vízirendészetet, ezt követően a helyszínen jártak a katasztrófavédelem és a Nemzeti Közlekedési Hatóság szakemberei. A tulajdonos elmondta, a hajót körülbelül 15-20 éve vásárolták, a kötelező műszaki- és lemezvastagság vizsgálatoknak az előírásoknak megfelelően alávetették, három év múlva kellett volna újabb felülvizsgálatra vinni. A tulajdonos elmondta, működés közben nem fordulhatott volna elő, hogy a hajó elsüllyed, mert akkor azonnal észlelték és kezelték volna a problémát szivattyúk  bekapcsolásával és a lék eltömítésével. Arra a kérdésre, hogy került-e a Duna vizébe szennyező anyag, azt a választ adta, hogy az ilyen hajók aljában általában összegyűlik az úgynevezett „fenékvíz”, amely olajat is tartalmaz. Ez sajnos a Duna vizébe került, de nem úszott el az árral, mivel a hajó úgynevezett „limányban”, part menti lassú örvényben vesztegelt, így sikerült helyben, olajfogó párna segítségével felfogni a szennyeződést és mentesíteni. Jelenleg a hajó rögzítve van a parton, a hajózást nem veszélyezteti, de amilyen hamar csak lehetséges, elszállíttatják.

 

A tulajdonos által elmondottakat a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvívője is megerősítette. Csámpai Attila telefonon adott tájékoztatást az esetről.