Az iskola ügyeleti rend szerint működik, ami azt jelenti, hogy csak az igazgató és helyettese, az iskolatitkár és a technikai személyzet tartózkodik az épületben.  Eleinte a már használatban levő kréta rendszeren belül oldották meg a feladatok kiküldését a tanulóknak és a szülőknek. Közben felmérték, hogy van-e mindenkinek megfelelő és elegendő eszköze. Tableteket és laptopokat adtak ki gyerekekhez és kollégákhoz, mintegy húsz családhoz helyeztek ki technikai eszközöket. Emellett foglalkozni kellett azzal is, hogy legyen mindenkinek wifi és internet hozzáférése. Egyidejűleg a zeneiskola is átállt a digitális oktatásra. Március végén új rendszerre váltottak, a Microsoft által minden iskola számára ingyenesen rendelkezésre bocsátott program használatára. Eleinte ódzkodtak a változtatástól, de hamar felismerték, hogy egy jobb, könnyebben használható programról van szó.  A lemaradó gyerekeknek fejlesztőpedagógus segít bekapcsolódva a csoportok munkájába. Ezen kívül lelki és informatikai segítséget is nyújtanak – mondta az igazgató.  Kialakítása óta folyamatosan csiszolják, tökéletesítik a rendszert, kikérik és figyelembe veszik a beérkező véleményeket. A hivatalos tájékoztatás szerint májusban még marad a digitális oktatás. Arról, hogy júniusban megnyitják-e az iskolát a diákok előtt, később születik majd döntés. A gyerekek változó módon tudnak alkalmazkodni a helyzethez – mondta az igazgató. Általában az a tapasztalat, hogy azoknak ment könnyebben, akik az iskolai oktatásnak megfelelően, rendszeresen tanultak otthon is.  A számonkérésre a tanárok más-más módszert alkalmaznak. Van, aki inkább projektmunkákat ad ki, míg más meghatározott idő alatt kitöltendő tesztet írat a gyerekekkel. De van lehetőség online feleltetésre is.  Bár az átállás sikerült és működik a rendszer, a személyes együttlét nem pótolható – emelte ki  Zakar Ágnes iskolaigazgató.