A Budakalászon megtartott sajtótájékoztatón az országgyűlési képviselő elmondta, kezdeményezésére közel egy éve hozták létre az Átölel a Pilis-Dunakanyar Szövetséget, amelynek munkacsoportjai megalkották a térség 2030-ig szóló fejlesztési stratéiáját. Ebben első helyen szerepel a közlekedésfejlesztés, amellyel kapcsolatban három fontos beruházást emelt ki az államtitkár.
A Nemzeti Infrastruktúr fejlesztő Zrt januárban kiírta a tervezési közbeszerzési eljárást, ezzel elindult az M0 északi szakaszának megvalósítása, szintén kiírták a közbeszerzést a Budakalászi elkerülőút építésére, amellyel kapcsolatban külön kiemelném, hogy a beruházással a 11-es számú főút Budakalász és Szentendre közötti szakasza 2x3 sávossá bővül, valamint az innovációs és technológiai minisztériumnál kezdeményeztük az M10-es pilisvörösvárt elekerülő szakasz és a Szentendrét elkerülő út tervezését Pilis-Dunakanyar térségének tehermentesítéséért.
Emellett idén tavasszal el fog indulni a várva várt 11-es számú főút felújítása, amely szélesítést, biztonságos gyalogátkelőhelyek kialakítását, forgalomtechnikai könnyítéseket és a lámpák összehangolását is magában foglalja. Számítások szerint évente akár 50 órával is kevesebbet ülhetünk majd a dugóban, azt gondolom, hogy ezek nagyon fontos eredmények lesznek.
Rendkívül fontos ezen kívül a közösségi közlekedés javítása is, új motorvonatok álltak forgalomba Esztergom és Budapest között, a Budapest Fejlesztési Központ nemrégiben ismertette a szentendrei hév állomás felújításának terveit, a vágányok pedig teljes vonalon meg fognak újulni. Javítunk a buszközlekedésen is és a szigeti térség közösségi közlekedésbe való becsatornázásán. Folyamatosan azon vagyunk, hogy még jobb legyen itt élni, és hogy odafigyeléssel, támogatással és emberséggel segítsünk a Pilis-Dunakanyar térségében élőknek. Köszönöm szépen a figyelmet.
Bodnár Imre, a Nemzeti Infrasturktúra Fejlesztő Zrt. projektiroda vezetője beszélt az M0 északi szektor 11-es és 10-es számú főutak közötti szakasza kiviteli terveire vonatkozó elképzelésekről és elvárásokról.
A kiviteli tervek készítése során a műszaki tartalom kétszer két sávot, illetve műszaki leállósávot tartalmaz, illetve felülvizsgáljuk a korábban a 2018-ban kiadott építési engedélyt, ami alapján itt a 11-es számú főútnál a csomópont úgy kerülne kialakításra, hogy az észeki irányból jövő, Szentendre irányából jövő közlekedők egy direkt kapcsolatot kapnak a Megyeri híd felé megkönnyítve az M2, M3 autópályák felé való közlekedést, a tervezés során felül szeretnénk vizsgálni azokat a környezetvédelmi intézkedéseket, amiket korábban a tervek tartalmaztak, valamint a közlekedés hálózatnak azon fejlesztéseit is felülvizsgáljuk, ami az M0 északi szektor tervezésével és majd forgalomba helyezésével járna. Ezzel a felülvizsgálattal az érintett közel 13-14 településnél azokat a konfliktuspontokat beazonosítottuk, amik fejlesztést igényelnek, és ez a tervezésnek feladatát képezi, ezeknek a konfliktuspontoknak a feltárása és ezekre egy intézkedési tervnek a meghatározása is.
Maga az M0 északi szektor szakasza ahogy említettem 8 km hosszú, ami tartalmaz három külön szintű csomópontot, összességében 5,2 km hosszú alagutat, ez a hosszúság egy 2 és egy 3,2 km hosszúságú alagútpárból áll. A tervek, ahogy említettem kiviteli terv szintig készülnek el, ez 2026-ra elkészülnek ezek a tervek és azután tudnak folytatódni a területelőkészítési feladatok. Röviden ennyit szeretnék elmondani a műszaki tartalomról, a tervek készítése az idén tavasz végén, nyár elején tudnak elkezdődni.
Forián-Szabó Gergely, Budakalász alpolgármestere elmondta, több mint 13 éve épült meg a Megyeri híd, azóta terheli igen jelentős átmenő forgalom a települést.
csak egy számot engedjenek meg illusztrációként a Magyar Közút adatai alapján, Budakalász Fő terén, a Petőfi téren naponta 15 ezer jármű halad át, csak a nagyságrend kedvéért, ez nagyjából fele annak, ami az M2-es autóútnak a napi átlagos forgalma….
Tudjuk azt, hogy ez egy nagyon drága beruházás, hiszen a terepviszonyok miatt át kell fúrni a hegyet, ennek ellenére azt gondoljuk, hogy az itt élő emberek számára az életminőség romlást azt meg kell állítani, meg kell fordítani, és nagyon bízunk abban, hogy annak idején nem véletlenül lett nemzetgazdaságilag is kiemelt jelentőségű beruházás, immár 10 éve történt ez az aktus.
A sajtótájékoztató végén Bodnár Imre a Megyeri hídon állva, térképen is személtette a tervezett beruházást. Elmondta, hogy a 11-es út fölött egy 350 méter hosszú völgyhidat terveznek, amely átíveli majd mind a 11-es száú főutat, mind pedig a szentendrei hév vonalát. A völgyhíd után, közvetlenül a szeméttelep fölött a hegyben folytatódik az útpálya egy 2 km hosszú alagútban. Az alagút végén külszíni csomópont kialakítását tervezik Üröm és Pilisborosjenő megközelítésére, majd ismét a hegyen keresztül egy 3,2 km hosszú alagútat építenek a 10-es számú főútig. A 10-es számú főúttal való kapcsolatot pedig az M10-es nyomvonalán egy 4 km hosszú, kétszer két sávos úttal és csomóponti rendszerrel biztosítják a már melévő bevásárlóközpontig, az ürömi csomópont és Solymár között.